1. ORGANIZACIJA

Planinarsko društvo Skakavac Sarajevo organizuje trku Skakavac Trail, djelomično samostalnu planinsku trku u prirodnom okruženju.

2. OPĆE INFORMACIJE

Skakavac Trail je trka koja se odvija uz bosanskohercegovačke puteve sa tri različite staze:

  • 43 km: trka počinje u subotu, 29. septembra u 09:00 iz ulice Franjevačka, Sarajevo. Maksimalno trajanje: 10 sati.
  • 32 km: trka počinje u subotu, 29. septembra u 10:00 sa Čavljaka, Sarajevo. Maksimalno trajanje: 8 sati.
  • 18 km: trka počinje u subotu, 29. septembra u 11:00 sa Uževice, Sarajevo. Maksimalno trajanje: 5 sati.

3. USLOVI ZA SUDJELOVANJE

Biti potpuno svjestan dužine i specifičnosti događaja i perfektno spreman za isti.

Da se prije trke steče sposobnost za samostalnost na planini što omogućuje upravljanje problema uzrokovanih ovom vrstom staza:

  • Znati se suočiti, bez vanjske pomoći, sa klimatskim uslovima koji mogu postati teški za podnijeti zbog mikroklimatskih uslova (veče, vjetar, hladnoća, magla, kiša ili snijeg)
  • Znati kako upravljati, čak i ako se nađe izoliran, fizičkim ili mentalnim problemima koji proizlaze iz visokog umora, probavnih problema, mišićne ili zglobne boli, manje bolesti…

Biti svjestan da nije uloga organizacije da pomaže trkaču da prevlada te probleme i da za takvu aktivnost u prirodi sigurnost ovisi o sposobnosti trkača da se prilagodi problemima koji se susreću ili predviđaju.

Ove su utrke otvorene svima, muškarcima ili ženama, rođenim 2000. ili prije, članovima kluba ili ne.

Sudionici rođeni između 2000. i 2002. godine mogu sudjelovati samo ako daju pristanak roditelja, a mogu se prijaviti za obje utrke.

Svaki trkač izjavljuje svoje poznavanje i prihvata postojeće propise i slaže se da ih prihvati bez rezerve i promoviše etički pravilnik o događaju dostupan na
http://skakavactrail.ba/

4. POLUAUTONOMIJA

Pojedinačni princip trkača u poluautonomiji je pravilo.

Poluautonomija se definiše kao sposobnost da se bude samostalan između dvije okrepe, ne samo na brani hrane, već i odjeće i sigurnosti, prilikom prilagođavanja naročito problemima koji su naišli ili predviđeni (loše vrijeme, fizički problemi, povrede …)

Ovaj princip je impliciran u sljedećim pravilima:

1. Svaki trkač mora imati svu svoju obaveznu opremu sa sobom u toku trke (pogledati paragraf OPREME). Nosi ovu opremu u paketu predstavljenoj na trkačkoj grupi i ne smije se mijenjati tokom kursa. U bilo kom trenutku tokom trke, maršali mogu verifikovati torbu i njegov sadržaj. Trkač je dužan prihvatiti ove kontrole na prijateljski način, uz rizik od isključenja sa trke.

2. Okrepne stanice su snadbjevene hranom i napicima za konzumiranje na licu mjesta. Samo obična voda (isključujući druge napitke) je namijenjena za bocu ili dopunjavanje vrećica. Svaki trkač mora biti siguran da nakon napuštanja svake okrepe, ima količinu vode i hrane koja je neophodna da dođe do sljedeće tačke osvežavanja.

3. Lična pomoć se toleriše samo na tačkama osvježenja, u zoni koja je posebno rezervirana za ovu svrhu i uz saglasnost šefa pošte. Ovu pomoć može osigurati samo jedna osoba, bez specifične opreme osim jedne vreće zapremine od najviše 30 litara. Ostatak osvježavanja je strogo rezervisan za trkače.

4. Zabranjeno je da bude praćen ili se slaže da bude praćen tokom cijelog ili bilo kojeg dijela trke od strane osobe koja nije prijavljena, van tolerancijskih zona naznačenih u blizini osvježavajućih mjesta.

5. PRIHVATANJE PROPISA I ETIKE UTRKE

Učestvovanje u trci Skakavac Trail podrazumijeva prihvatanje postojećih propisa i etike trke koji su dostupni na http://skakavactrail.ba/

6. PRIJAVA

Procedura prijave
Pobjednici Skakavac Trail 2017 su oslobođeni plaćanja startnine.

Plaćanje startnine
Do 20. septembra 2018.

  • 43 km: PayPal 37 € | 70 KM
  • 32 km: PayPal 27 € | 50 KM
  • 18 km: PayPal 16 € | 30 KM

Startnina uključuje sljedeće:

  • Startni broj
  • Planinski spasilački tim u slučaju povrede
  • pomoć i osvježenja tokom trke
  • trkački paket
  • vaučer za hranu po dolasku
  • finišerska medalja

Procedura plaćanja
Startnina može biti uplaćena putem PayPala, na žiro račun društva ili u prostorijama PD Skakavac.

Maksimalan broj učesnika
Maksimalan broj učesnika za sve utrke je 600 trkača.
Maksimalan broj za utrku od 43km je 150 trkača.
Maksimalan broj za utrku od 32km je 150 trkača.
Maksimalan broj za utrku od 18km je 300 trkača.

Odustajanje
Ako takmičar želi da otkaže svoju prijavu, poništenje mora biti obaviješteno putem e-maila na
skakavactrail@gmail.com.

Procedura nadoknade:

  • poništenje do 24. septembra 2018. godine: 50% nadoknade (ili prebaciti u potpunom iznosu za Skakavac Trail 2019.)
  • poništenje nakon 24. septembra 2018. godine: bez nadoknade

Razmjena startnih brojeva je zabranjena. Startnina se ne može prebaciti drugoj osobi.

Ako trka bude otkazana zbog okolnosti koje su van naše kontrole do 15 dana prije trke, organizacija zadržava pravo da povrati 50% naknade za prijem. Ovaj procenat je izračunat da omogući organizaciji da pokrije dio nastalih troškova.

Ukoliko trka bude poništena ili prekinuta zbog klimatskih razloga, ili iz bilo kojeg drugog razloga van naše kontrole, neće biti vraćene naknade za registraciju..

Otkazivanje registracije u slučaju povrede
U slučaju nehronostro-artikularne ili mišićne povrede trkača, jedinstveno u ovoj situaciji, nanesene nakon registracije i ne može se potpuno izliječiti do dana trke, organizacija preporučuje da povrijeđeni trkač ne preuzme nepotreban rizik i otkaže svoju registraciju za tekuću godinu i istovremeno podnese zahtjev za učešće u budućoj trci.

Svaki zahtjev za odlaganje mora doći do nas, uz kompletan medicinski izvještaj (detaljni izveštaj o povredi i rezultati rendgenskog pregleda koji potvrđuju dijagnozu) najkasnije do 24. septembra Svaki nepotpuni izvještaj će biti odbijen.

Zahtjevi će biti obrađeni najkasnije do 1. decembra. Medicinski savjetnik će presuditi slučaj i njegova odluka je konačna.

Ako je mišljenje medicinskog savjetnika povoljno, trkač će imati koristi od prioritetne registracije za istu trku u budućnosti.

7. OBAVEZNA OPREMA

Obavezno je da sportisti sa sobom imaju sljedeću opremu, tokom cijelog trajanja trke:

  • osnovni komplet za prvu pomoć (malteri, par sterilnih gaza, obloge, zavoji)
  • spremnik za vodu ili boce koje sadrže najmanje jedan litar tečnosti;
  • startni broj vidljiv za punu dužinu trke;
  • astrofolija
  • zviždaljka;
  • čaša za piće ili boca za vodu (u prostorijama za osvježavanje ne smiju se kupati za piće);
  • roadmap (data od strane organizatora);
  • mobilni telefon je uključen, ali se čuva u nečujnom režimu;
  • odgovarajuća obuća

Obaveznu opremu trkač može nositi na sebi ili je držati u ruksaku.

Obavezna oprema će se provjeravati tokom preuzimanja stratnog broja, a nasumične provjere će se vršiti na stazi tokom trke.

Preporučljivo je nositi sljedeću opremu:

  • vjetrovka u slučaju loših vremenskih uslova u višim predjelima;
  • majicu dugih rukava;
  • kačket, kapa ili bandanna;
  • rukavice
  • energetske pločice;
  • mala količina novca za moguću kupovinu hrane u planinskim skloništima i/ili prodavnicama u selima;
  • elastični zavoji.

Upotreba štapova je dozvoljena. Ukoliko se takmičar odluči da ih koristi, o istima mora voditi računa od početka do kraja trke. Takmičar mora nositi štapove na takav način da ne predstavlja nikakvu opasnost za druge trkače

8. STARTNI BROJEVI

Svaki startni broj se individualno predaje svakom trkaču na osnovu:

  • fotografskog identiteta,
  • trkačkog paketa i sve vaše obavezne opreme

Startni broj se mora nositi na grudima ili stomaku i mora biti trajno i potpuno vidljiv tokom čitave trke. Stoga mora biti postavljen iznad odjeće. Ime i logo sponzora ne smiju se mijenjati ni sakrivati.

Broj trke je prolaz koji je potreban da dođete do šatla, autobusa, osvježavajućih mjesta, medicinske pomoći, područja odmora, tuševa, područja za deponovanje ili rekuperaciju vrećica za rezervne dijelove… Osim u slučaju odbijanja da se pridržavate odluke organizatora, startni broj nikada nije povučen, ali je deaktiviran u slučaju odustajanja.

Startni brojevi i paketi će biti podijeljeni u Sarajevu u sljedećem periodu:
• Čevrtak, 27. septembar, petak 28. septembar, do 22:00
Ili Čavljak i Uževica:
• Subota, 29. septembar 2018., prije početka utrka.

9. REZERVNE TORBE

Svaki takmičar dobija sa svojim startnim brojem i torbu za lične stvari/opremu. Jednom kada je popunjena njegovim stvarima i zatvorena, torba se može odložiti neposredno prije početka na određenom mjestu.

Torbe se vraćaju ili takmičaru ili njegovoj pratnji, jedinstveno na prezentaciji broja trke. Oni moraju biti sakupljeni prije navečer u nedjelju 30. septembra na štandu trke.

Organizatori definitivno neće slati torbe na kućne adrese takmičara. Torbe koje nisu pokupljene do ovog roka bit će uništene iz higijenskih razloga.

Samo vrećice koje je obezbijedila organizacija će biti transportovane. Štapovi se ne mogu prenijeti unutar ovih vrećica.

Bilo koja pritužba u vezi sadržaja prilikom dolaska nije prihvatljiva. Preporučuje se da ne stavljaju vrijedne stvari u torbe

10. START TRKE

  • 43km: prije 09:00 u subotu 29. septembra, trkači su obavezni da budu u ulici Franjevačka, Sarajevo. Utrka počinje u 09:00.
  • 32km: prije 10:00 u subotu 29. septembra, trkači su obavezni da budu na Čavljaku, Sarajevo. Utrka počinje u 10:00.
  • 18km: prije 11:00 u subotu 29. septembra, trkači su obavezni da budu na Uževici, Sarajevo. Utrka počinje u 11:00.

11. RUTE

Kilometri nisu označeni. Takmičari se stoga striktno pridržavaju markirane rute i izbjegavaju uzimanje prečica ili sječenja dijelova rute. Svaki odlazak sa službene staze, osim što podrazumijeva diskvalifikaciju, biće jedini rizik takmičara.

12. SIGURNOST I KONTROLNE TAČKE

Postovi za prvu pomoć pozicionirani su na različitim mjestima tokom čitave staze. Ovi pozivi su u radijskoj ili telefonskoj vezi sa glavnim štabom. Tim za medicinsku kontrolu je prisutan tokom celog trajanja događaja u kontrolnom štabu trke.

Spasilačka mjesta imaju za cilj pružanje pomoći svima koji su u opasnosti sa sredstvima posebnim za organizaciju ili registrovanim.

Aka izgleda kao da je trkač u tegobi ili ozbiljno povrijeđen da pozovete pomoć:

  • lično odite do tačke prve pomoći
  • nazovite kontrolera staze
  • pitajte drugog trkača da obavijesti članove prve pomoći

Suštinski je da svaki trkač pomogne bilo kome ko je u opasnosti i obavijesti tačku prve pomoći.

Ne zaboravite, zbog problema koji se odnose na životnu sredinu i vrstu događaja, prva pomoć će se možda morati čekati duže od očekivanog. Zbog toga vaša sigurnost zavisi od kvaliteta materijala koje imate u svom ruksaku.

Trkač koji pozove doktora ili spasitelja podnosi sebe upravi i obavezuje se da prihvati svoje odluke. Od trenutka kada zdravlje trkača zahtijeva tretman putem intravenskog kapanja, trkač će, obavezno, biti isključen iz trke.

Članovi prve pomoći i doktori imaju pravo:

  • Isključiti iz trke (poništenjem startnog broja) sve takmičare koji se smatraju nesposobnim da nastave sa utrkom.
  • evakuisati na bilo koji način trkača za kojeg se smatra da je u opasnosti.
  • Hospitalizirati bilo koje trkače čije zdravstveno stanje to zahtjeva.

Izbor sredstava za evakuaciju i bolnice je odluka zvaničnika prve pomoći i doktora.

Troškovi koji nastaju usljed hitne pomoći ili evakuacije, plaća osoba koja je spašena, a koja je također odgovorna za sve troškove koji se odnose na njihov povratak sa područja do mjesta gdje su spašeni. Jedina alternativa je da trkač sastavi i predloži dosije njegovom osobnom osiguranju u datom roku.

Ako je iz bilo kog razloga nemoguće stupiti u kontakt sa štabom trke, možete pozvati službe za spasavanje direktno na brojeve koji su navedeni na BIB-u.

Svaki trkač mora ostati na označenom putu. Svaki trkač koji dobrovoljno napušta označenu stazu više nije u nadležnosti organizacije.

13. KONTROLA I OKREPNE STANICE

Kontrola se vrši pri dolasku na bilo koju okrepnu stanicu.

Neočekivana kontrolna mjesta postavljaju se na mjestima koja nisu za spasavanje i osveženje. Njihovu poziciju organizacija nije saopštila.

Samo trkači koji imaju vidljiv i propisno kontrolisani startni broj imaju pristup okrepnim stanicama.

Vodič za trku i relevantne stranice na internetu daje preciznu listu osvježavajućih mjesta i ponude na njima.

Obrok nakon trke se služi u Gornjoj Jošanici 3, Vogošća.

Da bi se izbjeglo rasipanje plastičnih čaša za jednokratnu upotrebu tokom trke, svaki trkač mora da se opremi sa gumenim čepom sa minimalnom zapreminom od 15cl.

Svaki trkač koji je viđen da baca smeće izvan za to predviđenih mjesta će biti kažnjen.

Kante za smeće su obezbijeđene u velikom broju na svakoj okrepnoj stanici i moraju se koristiti.

OKREPNE STANICE

43 kilometra:

  • Zmajevac – 6 km
  • Čavljak – 11 km
  • Bukovik – 19.6 km
  • Plato Skakavac – 26 km
  • Motka – 35 km

32 kilometra:

  • Bukovik – 8.6 km
  • Plato Skakavac – 17 km
  • Motka – 26 km

18 kilometara:

  • Plato Skakavac – 6 km
  • Motka – 15 km

Vreće i boce za vodu mogu biti napunjene samo običnom vodom. Predlažemo da trkači sa sobom ponesu mineralne soli tokom trke.

Kada napuštaju svaku okrepnu stanicu, sportisti moraju imati dovoljno tečnosti i hrane da dođu do sljedeće stanice. Moguće je i korištenje planinskih skloništa i prodavnica duž rute, gdje će takmičari moći da kupuju hranu i piće.

14. MAKSIMALNO VRIJEME ZAVRŠETKA

Maksimalno vrijeme da se stigne do cilja je:

1. 43 kilometra: 10 sati

Vremenski limit na 10. kilometru će biti 3 sata.

2. 32 kilometra: 8 sati

Vremenski limit na 13. kilometru će biti 4 sata.

Takmičari koji do mjesta sa označenim vremenskim limitom ne stignu na vrijeme, biće zaustavljeni te im se neće omogućiti nastavak trke.

3. 18 kilometara: 5 sati

Medicinsko osoblje koje će biti raspoređeno dužinom staze će imati dozvolu da zaustavi i pregleda takmičare za koje procjeni da nisu sposobni za nastavak trke. Kako bi se zaštitilo njihovo zdravlje, takmičari moraju slijediti uputstvo medicinskog osoblja. U protivnom, biće trenutno diskvalifikovani.

Organizator će osigurati prevoz do cilja za sve učesnike koji odustanu zbog povrede, onima kojima medicinsko osoblje zabrani dalji nastup kao i onima koji probiju vremenski limit. Prevoz do cilja će se vršiti prema planu koordinatora trke nakon što odustane dovoljno osoba za popunu vozila osim ako situacija ne nalaže hitan transport. Svi takmičari koji odustanu van tačaka s kojih je moguće izvršiti prevoz, dužni su doći do prve naredne kontrolne tačke ili okrepne stanice odakle će vozilom biti transportovani dalje.

U slučaju loših meteoroloških uslova i/ili zbog bezbjednosti, organizacija zadržava pravo da zaustavi događaj u toku ili da promijeni vremenske limite.

15. POVREDA I REPATRIACIJA

Osim povrede, trkač mora napustiti trku na kontrolnim tačkama. Moraju upozoriti glavnu osobu na stanici koja će poništiti njegov startni broj.

Trkač zadržava svoju nevažeći broj jer je to i dalje njegov prolaz za autobuse, obroke…

O repatrijaciji će odlučiti vođa stanice, na osnovu sljedećih opštih pravila:

  • Trkači koji napuste drugu spasilačku ili osvježavajuću poštu, ali čije stanje zdravlja ne zahtijeva evakuaciju, moraju se vratiti što je prije moguće svojim sredstvima na najbližu tačku repatrijacije.
  • Što se tiče osvježavajućih ili spasilačkih mjesta dostupnih automobilima ili pogonom na sva četiri točka </ li>
  • Tokom zatvaranja stanice, organizacija može, u mjeri raspoloživih sredstava, repatrirati trkače koji su odustali i još uvijek prisutni na stanici
  • U slučaju nepovoljnih vremenskih uslova koji opravdavaju djelimično ili potpuno zatvaranje trke, organizacija osigurava repatrijaciju što je prije moguće od trkača koji su se povukli.

U slučaju napuštanja prije kontrolne tačke, neophodno se vratiti na prethodnu kontrolnu tačku i obavijestiti vođu stanice o napuštanju. </ P>

Ako tokom tog povratka trkač sretne čistače, oni su ti koji poništavaju njegov broj. Tada trkač više nije pod kontrolom organizacije.

16. MARKACIJE

Za bolji noćni vid, markacije imaju dio bijelog reflektujućeg materijala koji će biti lako vidljiv pomoću glavne lampe.

PAŽNJA: ako više ne možete da vidite markacije, vratite se nazad!

Poštujući životnu sredinu, na stazama se neće koristiti farba, samo na asfaltiranim putevima.

Neophodno je da pratite staze sa markacije bez uzimanja prečica

17. CILJ

Kada završite sa trkom u određenom vremenskom roku, dobićete finišersku medalju.

18. DISKVALIFIKACIJA

Takmičar će biti diskvalifikovan uz poništavanje startnog broja ukoliko:

  • ne prođe kroz jednu od kontrolnih tačaka;
  • koristi prečice;
  • baca smeće dužinom staze tokom trke;
  • ne pomogne takmičaru u nevolji;
  • vrijeđa ili prijeti osoblju/volonterima;
  • koristi prevozno sredstvo tokom trke;
  • odbije pregled od strane medicinskog osoblja na stazi;
  • odbije provjeru obavezne opreme od strane akreditovanog osoblja na stazi;
  • nema čeonu lampu, vjetrovku, astrofoliju, spremnik/bocu za tekućinu.

Kazna će se primijeniti na licu mjesta.

19. ŽALBE

Svi prigovori moraju biti pisani i upućeni direktoru utrke u roku od dva sata od dolaska dotičnog trkača.

20. POROTA

Ovo se sastoji od:

  • Relevantnih ljudi odabranih za svoje nadležnosti od strane predsjednika i direktora utrke

Porota je ovlašćena da donese odluku u vremenu kompatibilnom okviru imperativa trke o svim prigovorima koji su podneseni tokom događaja. Odluke će biti bez žalbe.

21. MODIFIKACIJE STAZE ILI VREMENSKIH BARIJERA; OTKAZIVANJE UTRKE

Organizacija zadržava pravo da u svakom trenutku modifikuje rutu i pozicioniranje tačaka spašavanja i osvježavanja, bez upozorenja.

U slučaju nepovoljnih vremenskih uslova (velike količine kiše ili snijega na nadmorskoj visini, veliki rizik od oluja …), početak se može odložiti samo za najviše nekoliko sati, nakon čega se trka otkazuje.

U slučaju loših meteoroloških uslova i zbog bezbijednosti, organizacija zadržava pravo da zaustavi događaj u toku ili da promijeni vremenske prepreke.

22. ŽIVOTNA SREDINA

Trka će se dijelom održati u zaštićenom prirodnom parku sa prirodnim eko​sistemom. Od učesnika je stoga potrebno da u potpunosti poštuju životnu sredinu, posebno ne bacajući smeće, branjem cvijeća ili uznemiravanjem divljih životinja. Svako ko na stazi baci smeće biće diskvalifikovan sa trke. Da bi se smanjio loš uticaj na životnu sredinu, sportistima NISU date plastične čaše na okrepnim stanicama. Svaki sportista mora da nosi svoju čašu za piće ili bočicu za vodu, koja se može dopuniti na okrepnim stanicama.

23. PRAVA KORIŠTENJA MULTIMEDIJALNOG SADRŽAJA

Prilikom registracije na trku, takmičar sva prava u vezi sa korištenjem digitalnog zapisa koji prikazuje takmičara (fotografije, video materijal i ostalo), prenosi na organizatora trke.

24. ODRICANJE OD ODGOVORNOSTI

Prijavom na trku, takmičar oslobađa organizatora bilo kakve odgovornosti, bilo građanske ili kaznene, za štetu osobama i/ili njihovoj imovini uzrokovanu djelovanjem takmičara. Obrazac za oslobođavanje organizatora možete preuzeti ovdje: Download